onsdag 24 oktober 2007

Trevlig dag :-)

Nedräkningen mot höstlov går finemang. Efter veckans klart mest hektiska dag (tisdag) har då onsdagen passerat som en synnerligen trevlig dag. Jag har arbetat med NTA hela dagen vilket har inneburit en hel del datorjobb samt en träff med en annan kollega inom NTA. Vi lunchade och la upp utbildningsplaner för våren. Efter det var det dotterns ridning som gällde och tre timmar i stallet gör något magiskt med själen. Jag är ganska rädd för hästar och hade nog en puls på ... (kan ju inte det där men HÖG i alla fall) när de fick för sig att släppa ut tre stoooora hästar i hagen vilket innebar att de promenerade förbi mig - helt lösa och på egen hand med en ridlärare där bak någonstans - med kanske 10 cm marginal. Huva mig! Men sen gick jag ner i varv och vid lektionens slut mådde jag så bra. Jag förstår verkligen alla hästtokiga. Man mår gott i djurens närhet. På tal om djur så ska vi till kenneln på lördag och titta på den blivande hundmamman, några vuxna hanar samt en nyinköpt valp. Tror ni jag längtar? Massor :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul! ha så trevligt!
kramar