söndag 28 oktober 2007

Inget att rapportera

Bara en helt vanlig, tråkig dag. Fast skön. Försöker förklara för min kropp att den inte behöver slå på samtliga stresshormoner så fort klockan passerar 16.00 (brukar börja söndagsjobba då inför måndagen). Den kan vara LUGN. Idag har jag "bara" dammsugit halva huset, fixat extra god mat, sett till att ha igång en härlig eld i spisen, tvättat ett par tvättar och betalat alla räkningar via Internet. Fatta vilken vanlig dag! Men det var precis vad jag orkade. Tänkte just sätta mig vid "Ensam mamma söker" då jag konstaterar att min mobilklocka går fel. Övriga klockor är visst ställda på vintertid. Blir till att vänta en timme till då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Förstår att du njuter av att vara ledig, det är jag med, ända till fredag eftermiddag =)). Klart vi ska ha det mysigt i natt ;-).

Stor kram på dig!!

Anonym sa...

Vad underbart att slippa det där söndagsjobbet! Jag kör med en våga-vägra-helgarbetekampanj här hemma :) Iofs innebär det lite mer jobb på fredagseftermiddagen innan jag går hem, men det är det värt :) Hoppas att din ledighet ska bli riktigt vilsam! Mysigt med era valpplaner, förresten :) De är ju så himla goa de små liven med sina valpmagar och sylvassa tänder...

Anonym sa...

gulligagumman: det är urskönt!

pippi: de där sylvassa tänderna är jag extra nyfiken på :-) Jag längtar jättemycket nu. Våga-vägra-helgarbetekampanj borde jag också ta tag i. Hade en sån ett tag men nu är det kört igen :-(

Kram på er!