fredag 2 november 2007

Efterlysning

Ung kvinna på 35+ söker en bortsprungen energikick. Sågs senast för ca 3 veckor sedan i närheten av Vättern men är sedan dess spårlöst försvunnen. Kan ha rymt till sydligare breddgrader men är nu hett efterlängtad.

Saknar dig. Saknar våra uppesittarkvällar vid datorn, arbetet vi gjorde tillsammans i IKT-kursen, alla planerna med eleverna och allt som hör skolan till. Saknar våra städstunder inne och den goda maten vi kunde laga i timmar. Saknar renoveringstankarna och handarbetet i soffhörnan. Mitt liv är inte sig likt utan dig!

Alla upplysningar kan lämnas direkt här på bloggen.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Du, den har nog sprungit åt samma håll som min! Så himla trött jag blev när jag väl blev ledig...

Anonym sa...

Kanske är det att energikickarna likt flyttfåglarna flyr med hösten/vintern och kylan?! Jag ska testa och se om min återvänder med kortare arbetstid som lockbete. Fågelfrön lär ju inte hjälpa *hihi*

Allvarligt... Det känns tragiskt när all energi plötsligt bara försvinner. Det enda som hjälpt mig när jag haft det som jobbigast är att fokusera på det som ger kraft. Att göra sådant jag har lust till (helst skulle ju det bara att vinna en massa pengar och sedan bara jobba för ro skull). På jobbet anammar jag en överlevnadsstrategi som går ut på att inte överarbeta saker. Att göra det som _krävs_ men just inte så mycket mer.

Hoppas att din ork och energi återvänder!

Anonym sa...

Så välkänt! Jag tog lite extraledigt idag, för det får jag tacka min VFU-are, men ändå får jag inget gjort. Jag tröstar mig med att ibland måste man få slappa bara också, utan en massa "måsten".